3. fejezet
Fordította:
Lilith
– Csakhogy tisztázzuk – mondom, a szoba felé intve. – Egy olyan
szobában állok, ami úgy néz ki, mint egy B-kategóriás film jelenete, ami részben
horror, részben pornó. – Feltartom az egyik kezem. – Nem mintha ezek közül bármelyiket
is nézném… csak hallottam, és azt mondod nekem, hogy a ráadás hab a tortán az, hogy
ez a vér nem az áldozathoz tartozik?
– Ez az egész lényege
általánosságban – erősíti meg Beth.
– Ha ez nem az ő
vére – mondom –, akkor kinek a vére?
Beth felemeli kesztyűs
ujjait. – Pontosan.
– Pontosan? Nem
ez a pontos válasz a kérdésemre.
– Pontosan ez volt
a jó válasz, mert pontosan ez a kérdés. Kinek a vére? Vagy talán annak kellene lennie
az igazi kérdésnek, hogy hol van a másik test? Ugyanis még senki sem élte túl ennyi
vér elvesztését. Kell lennie egy másik testnek.
Elfintorodok, és kimondom
a legmegfelelőbbnek gondolt dolgot, amit mondhatok ebben a pillanatban: – Bassza
meg!
– Elnézést a szóhasználatért
– szól előre Beth –, de igen, bassza meg!
– Azt mondtad az
előbb, hogy „elnézést a szóhasználatért”? Hány éves vagy te? – bámulok rá
pléhpofával.
Szemmel láthatóan kínosan
érzi magát. – A szüleimmel töltöttem a hétvégét. Néha rettegek attól, hogy az anyámmá
válhatok.
– Kellene. Aggódom
érted. – Szemügyre veszem a padlón fekvő nőt, és azonnal abbahagyom a Bethszel folytatott
beszélgetést. Ez a nő – bárki is legyen – sohasem fogja újra látni se a szüleit,
se a testvéreit, se a barátait, se senki mást. – Ki ő?
– Mia Moore – mondja
Beth. – Huszonnyolc éves. A visszavonult, ámbár sikeres modell, aki a divatszakmában
dolgozott egy nagyhatalmú reklámcégnél.
– Mia Moore – ismétlem
meg, kesztyűs kezemmel megérintve a kezét ott, ahová az, az esernyőt tartva be lett
állítva. Ez a hatalomról, a dominanciáról szól. Ezt olyasvalaki művelte, aki sosem
érzi magát eléggé olyan jól, mint mindenki más. Valaki, aki úgy érzi, keresztülnéznek
rajta. – A halál oka? – kérdezem Bethre nézve.
– Meghatározásra
vár.
Figyelembe véve Beth többévnyi
tapasztalatát, ez mindent elárul, amit tudnom kell. A válasz nem nyilvánvaló, de
bízom abban, hogy kitalálja. – Megerőszakolták?
Elvékonyodnak az ajkai.
– Mindössze annyit tudok most neked mondani, hogy nincs megkötözés, sem pedig egyértelmű
dulakodás.
Ami azt jelenthetné, hogy
ismerte a gyilkost, vagy túlságosan félt küzdeni, ami viszont azt jelentheti, hogy
benne volt egy fegyver, vagy családja ellen irányuló fenyegetések. – Mit tudunk
a magánéletéről?
– Nem teszem fel
azokat a kérdéseket. Olyan vakon szeretném belevetni magam a kezdeti vizsgálatba,
amennyire csak lehetséges. Jobban szeretem még azt sem tudni, amit már tudok ezen
ügy kapcsán.
Gyorsan bólintok felé.
– Megértettem. – Végigkémlelem a szobát, és vizuálisan is megerősítem, amit épp
most mondott nekem: nem volt dulakodás. Minden a helyén van, semmi sem tűnik rendkívülinek.
– Itt halt meg? – kérdezem.
– A testen látható
hullafoltok alapján igen, de majd megerősítem, amint elvégzem a hivatalos vizsgálatot.
– Én is részt
veszek a boncoláson. – Megpróbálok elhárítani bármi kérdést, amit esetleg feltenne
arról, hogy miért vagyunk itt mindketten, kérdéseket, melyeket jobb valahol máshol
megbeszélni. – Itt lesz az ideje kettőnknek, hogy beszélgessünk.
– Igen – mondja,
de okos ember létére azt választja, hogy figyelmen kívül hagyja a nyilvánvaló kitérésemet.
Lehalkítja a hangját. – Miért vagyunk itt mindketten, Lilah? Valami nem stimmel.
Mi ez?
– Egy kibaszott fekete
lyuk – mondom –, ahol elvérzünk, ha nem vagyunk óvatosak. – Mert ez az igazság.
Ez, a kettőnk ittléte, egy figyelmeztetés, és elég nagyhatalmú ellenséget szereztem
mostanság ahhoz, hogy komolyan vegyem. – Emiatt fogunk normálisan viselkedni, és
beszélünk később.
– Néha igazán meglennék
az őszinteséged nélkül – csattan fel Beth, helyére húzva a maszkját. Mindegy. Morcos
lehet, amíg csukva tartja a száját, így cserébe életben tarthatom őt.
Felállok és elkezdem egy
olyan szobának az alaposabb átvizsgálását, amely igazán rideg a maga alapvető, steril
természetében. Még az átkozott zsebkendős doboz is tökéletes párhuzamban áll az
egyetlen éjjeliszekrényen. Hívogat egy fehér, fából készült komód; kihúzok egy fiókot,
majd egy másikat. Egyiket a másik után, átnézem őket, és olyan extrém mértékben
tökéletesen hajtogatott és elrendezett ruhadarabokat találok, hogy úgy döntök, Mia
valamilyen szinten kényszeres volt, ami lehet, hogy egy valamiféle fiatalkori bántalmazásból
jött, de lehet, hogy nem. A bántalmazás egy bántalmazóhoz vezet. Némelyek esetleg
úgy gondolják, hogy a vér azt jelenti, a gyilkosnak nem lehet kényszerbetegsége,
de én nem gondolom így. A vér része egy tökéletesen festett vászonnak, én csupán
nem értem a tökéletességét.
Még.
Előhúzom a táskámból a
megbízható fényképezőgépemet, azt, amelyiket az olyan szélmalomharcnak tűnő tetthelyeken
használok, amilyen ez is; amellett, hogy megőrzöm azokat a bizonyítékokat, melyeket
ezek az idióták talán elpusztítanának, és a képek „lövése” megakadályoz abban, hogy
ezeket az említett idiótákat lőjem le. És miközben az utóbbi sokkal kielégítőbb
lenne, ahogy egy kétliteres fagylalt elfogyasztásának esetéhez hasonlóan, kedvére
téve a belső démonnak, amely azt mondja: „tedd meg”, mindez következményekkel járna.
Amely visszavezet a képekhez. Összeráncolom a szemöldököm, az elmém próbál megfogni
valamit, amit nem igazán érek el. A gondolataim visszaugranak az egyik első esetemhez,
amelyen Rogerrel együtt dolgoztam. Brooklynban voltunk, és a gyilkosság helyszíne
feketére volt festve. Roger előre tudta, hogy a festék egy titkot rejtett. Tudta,
hogy van egy üzenet valahol abban a festékben, és igaza volt.
Lepillantok a fényképezőmre.
Egy olyan történetet hoz létre, melyet később vizuálisan tanulmányozhatok,
mégpedig úgy, ahogy a gyilkosunk megalkotott egy történetet ebben a szobában számomra,
és épp most tanulmányozom és próbálom megfejteni. Mi van, ha a vérfröcskölés nem
olyan felfordulás, ami túldramatizálja a tetthelyet? Mi van, ha ez egy jól összerakott
történet?
Belökve a fiókot felemelem
a fényképezőgépet, és legalább ötven képet készítek a falakról, körbejárva és fényképezve,
majd megint körbejárva és fényképezve. – Végzett itt?
Williams nyomozó hangjára
a tekintetem az ajtó felé ugrik, ahol áll, még mindig átkozottul fontoskodó ahhoz,
hogy ne vegyen fel egy kezeslábast. – Be kell hoznom a csapatot, hogy bezsákolják
a bizonyítékot – teszi hozzá.
– Várhatnak – mondom,
miközben a figyelmem a velem szemben lévő falra irányul, és észreveszem, amit már
észre kellett volna vennem ezelőtt. A fröcskölési minta megáll egy tökéletes vonalban
néhány ujjnyival a saroktól. Az a vonal nem véletlen. Felnézek, majd le, ahol észreveszek
valamit beszorulva a szőnyeg és a fal közé.
– Love ügynök – az
illetékes kurva felcsattan, de nem veszek róla tudomást. Ezt teszem a kurvákkal.
Nekem működik.
Közelebb megyek ahhoz
a falhoz és letérdelek, lecserélve a fényképezőmet egy csipeszre és egy zacskóra.
Odahajolva megvizsgálom a tárgyat, amit felfedeztem, és kihúzok egy elszívott csikket
a lyukból, ahol a fal nem igazán találkozik a szőnyeggel. Egy Marlboro. Ugyanaz
a fajta, amit a mentorom szív. Nincsenek véletlen egybeesések.
Ez nem véletlen. Ez egy üzenet. Ez egy figyelmeztetés.
Köszönöm szépen
VálaszTörlésKöszönöm!
VálaszTörlés