17. fejezet
Fordította:
Lilith
A helyszínen lévő rendőrök Williams nyomozó
lakásánál nem találnak semmi szokatlant, ami elég lehetne egy teljes házkutatás
igazolására, így kénytelen vagyok távozásra utasítani őket. Talán kiléphetett, mert
a múlt éjjeli helyszín túl sok volt számára, különösen a tavalyi belső nyomozása
után. Talán csak ki van ütve a piálás és csokizás után, és ki kell aludnia
magát. Még azt a gondolatot is fontolóra veszem, hogy Williams nyomozó az Esernyős
Ember, de elvetem az ötletet. Ő nem ő.
Ezt letisztázva, a tény, hogy eltűnt, hozzáadva
ahhoz a tényhez, hogy bizonyíték tűnt el, elvezet ahhoz a meggyőződéshez, hogy a
rendőrőrs nem a legjobb helyszín a munkára. Nos, ez, illetve a tény, hogy az itteni
emberek fele azt a fajta üres tekintetet mutatja felém, amely azt súgja, senki sincs
otthon. Esküszöm, a fele kokaint szív, vagy bedob legalább három tequilát, mielőtt
megérkezik a munkába. Csak remélni tudom, hogy a Társaságnak dolgoznak. Az aktával
a táskámban készen állok arra, hogy elhagyjam a pokol ezen bugyrát, de van még egy
megállóm: Williams nyomozó legszemélyesebb tere.
Belépve az irodájába behúzom az ajtót és
leülök, elkezdek kutatni, amely hirtelen olyan haszontalannak és sterilnek érződik,
mint Mia Moore lakása. Minden tökéletes sorban áll, pontosan felcímkézve. Nincs
por. Nincsenek firkák az asztali naptáron. Nincs jele annak, hogy egy ember tartózkodik
itt. Újra fontolóra veszem az ötletet, hogy Williams nyomozó az Esernyős Ember,
de ez a gondolat még most sem ereszt gyökeret. Ettől függetlenül, valóban látok
itt egy kényszeres személyiséget, ami egy lehetséges kapocs Williams, Shelly és
Mia között, köztük és az Esernyős Ember között, aki minden értelemben előre tervez.
Lehet egy közös barát vagy családtag? Kihúzom az íróasztal fiókjait, és elkezdem
átkutatni Williams munkaterületét, de még mindig nincs semmi személyes, semmi sincs
itt, amiről úgy tűnhet, hogy kapcsolódik egy véleményhez vagy bármihez, még egy
étlap sem egy kedvenc étteremhez.
Ujjaimmal az asztalon dobolok, átgondolva
azt, amit Williamsről tudok, mikor elér hozzám egy „ó, a francba” pillanat. Ez a
hely, ahol jelenleg vagyok, egy olyan fajta személy tulajdona, aki felvenné azt
a narancssárga öltözéket és pedánsan védelmezné a helyszínt. Ez nem az a Williams,
akivel a helyszínen találkoztam. Az volt az igazi Williams, vagy ez az igazi önmaga?
Kitakarította a munkahelyét valaki, ő,
Esernyős Ember, vagy esetleg a Társaság valami oknál fogva? Kérdések törnek fel
a fejemben a csapata számára, de azt is tudnom kell, hol a pokolban van most Ed,
a biztonsági cég tulajdonosa, mert ha a távozásom után bukkanna fel, másik szarlavina
indulhat. Tárcsázom az irodája számát, és közvetlenül üzenetrögzítőre megy. Következőnek
a recepciós pultot hívom. – Elérhetetlen – közli velem egy nő. – Átvehetek egy üzenetet?
Lerakom.
Vagy menekül, vagy ügyvédet keres. Csak
fel kell bukkannom az irodájánál. Veszek egy papírt és lefirkantom a biztonsági
cég címét Mia barátjának, North Madison címével együtt. Az úti célokkal a fejemben
felállok, és az ajtóhoz megyek, csakhogy nyitva van, és egy hatalmas, ismerős nyomozó
(akit még régi napjaimból ismerek) foglalja el most az ajtónyílást, mély megrovás
ül máskülönben csinos arcán. – Houston, van egy kis gondunk – mondom, és ez nem
csak egy becenév. A vezetékneve valóban Houston.
– Igen, van – mondja, visszavezetve
az irodába, mert úgy tűnik, hogy szeretne velem négyszemközt beszélni. – Az irodámban
vagy.
Figyelembe véve, hogy épp most hívta ezt
a saját irodájának, nem pedig Williams nyomozóénak, elég érdekesnek találom ezt
a fejleményt ahhoz, hogy azt tegyem, amit mond. Teret engedek neki, és figyelem,
ahogy becsukja az ajtót. – A te irodád? – kérdezem.
– Én vagyok most a főnök – közli, és
csípőre teszi a kezeit kék zakója alatt –, ezért minden iroda az én irodám – teszi
hozzá. – És ezért minden iroda és ügy az enyém.
– Fiatal főnök vagy – jegyzem meg,
meglehetősen biztos vagyok abban, hogy nincs több mint negyven éves. Legalább is
ennyinek saccolom, és az enyhe vonalak a szemeinél, illetve az orra és szája
körüli, alig látszódó ráncok látszólag megerősítik ezt.
– Keményen dolgoztam, mialatt odavoltál,
látszólag pont annyira, mint te, Love ügynök.
Ez nem egy FBI iroda. Mi a francért nem fordultál hozzám, mielőtt átvetted az ügyemet?
– A hangja most már csattan, keményen követelőzik, korábban nem volt ilyen.
– Figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy
a nyomozód vásári bazárrá tett egy helyszínt, most meg nem jelenik meg a nyomozáshoz?
– vágok vissza. – Személyesen zacskóztam be olyan bizonyítékot, ami most hiányzik.
– Mi a francot jelentsen ez? Hiányzik?
– Úgy tűnik, itt senki sem tudja, hogy
létezett, pedig még én adtam át Williams nyomozónak. Felelősségem átvenni az irányítást
egy olyan ügyben, ahol abszolút, kibaszott inkompetencia és többszörös halál van.
– Már hat hónapja teszek rendet ebben
a szerepkörben. Nem tudtál volna hozzám fordulni először, hogy esélyt adj nekem
helyrehozni ezt?
– Ott feküdt a földön egy nő, aki épp
akkor halt meg a karjaim között, miután elmentem arra a vásári bazárba beillő helyszínre,
tehát nem. Azt tettem, amit a pillanat megkövetelt.
– Már felhasználtad a vásári bazár
vonalat. Szedj össze egy új megnyerő irányt.
Nevetést tettetek. – Haha. Nocsak, milyen
okos vagy. – Összepréselem az ajkaim. – Te akarod kezelni a saját csapatodat? Találd
meg a hiányzó bizonyítékomat – mondom. Elkezdem kikerülni, hogy kimenjek a helyiségből,
de megállok mellette az ajtó felé menet. – És szabadulj meg az olyan emberektől,
mint Nelson Moser – teszem hozzá, Nelson egy sáros nyomozó, akit nemrég összekapcsoltam
a Társasággal. – Amíg hozzá hasonló emberek vannak a közeledben, gyakran és gátlástalanul
ki fogom szakítani az ügyeidet a kezedből. – Előrelépek.
Elkapja a karom. – Ne csinálj belőlem ellenséget,
Lilah.
– Hmmm. Egy leheletnyi fenyegetés.
Imádom azt a szart, különösen mikor rám emeled a kezedet. Igazán elbűvölő helyre
repül ilyenkor az elmém. A fegyveredhez. Az én fegyveremhez. Le kellene játszanunk,
vagy elengeded a karomat?
– Baszd meg, Lilah. – Grimaszol és
elengedi a karomat. – Ez nem volt fenyegetés. – Megdörzsöli az állát és arrébb lép,
teret engedve nekem. – Frusztráció volt. Próbálok rendet rakni és feltakarítani.
Fel fogok takarítani.
– Jó – mondom, átadva neki a kártyámat.
– Most már megvan a számom. Írd meg a számod.
– Most csinálom – mondja, és figyelem,
ahogy beírja, majd pityeg a telefonom. Nincs semmi más, így nem mondok semmi mást.
Elhagyom az irodát, majd ezt az Isten háta
mögötti helyet is pont olyan boldogan, mint mikor először léptem le. Mikor búcsút
mondtam Rogernek azzal a tervvel, hogy sosem nézek vissza. Hirtelen azon tűnődöm,
vajon ez az egész egy terv volt, hogy visszakerüljek az épületbe, ez a gondolat
annyira nevetséges, mint az, hogy Williams nyomozó az Esernyős Ember.
Kilépek az őrsről egy hűvös, őszies szellőbe,
ami átkozottul jól esik, mivel az iroda forró és ragadós volt, nyomorúságos helyzet
kezdetektől a végéig. Megállok az ajtó oldalánál most már a nyomozásomra és a következő
lépésre koncentrálva. Gyorsan eldöntöm, hogy biztonságban akarom tudni Mia barátját,
és úgy is akarom gondolni, hogy nincs a gyilkos radarján. Ez azt jelenti, hogy ennek
a Williams nyomozónak dolgozó, haszontalan bandának kell kikérdeznie, nem nekem.
Más részről rajta kell tartanom a szememet. Úgy hiszem, ez áll a halottas ház biztonsági
személyzetére és a tulajdonosukra is. Van ott egy kapcsolat. Tudnom kell, mi az.
Van egy irodányi ember az őrsön, akikkel követtethetném ezeket az embereket, de
az a probléma, hogy egyikükben se bízom. Senkiben sem bízom,
de gyorsan visszavonom ezt az elméleti kijelentést.
Kane-ben bízom. Mindig is megbíztam Kane-ben.
Én vagyok az, akiben nem bízom. Ő az, akit okolni akarok ezért a valóságért. Mindezen
gondolatok hoznak el az Ötödik sugárúton elhelyezkedő irodájához. Kérek Kane-től
még egy szívességet. A kérdés az: mit fog kérni cserébe?
18. fejezet
Fordította: Isabelle
Besétálok
a Mendez vállalathoz és változatlanul néz ki, mint amikor legutoljára itt voltam,
de miért is változna? Színtiszta luxus, úgy, ahogy Kane akarta, ahogy Kane megszabta,
hogy legyen, és okkal. Ez az ő kastélya, a műve. Ő tette a Mendez Vállalatot a világ
egyik legnagyobb olajvállalatává. Ezt drogügyletekből pénzelte? Talán. De fogta
a pénzt, amit az apja befektetett, és nem számít mennyi nyomást helyeztem rá a kartellel
való befolyása miatt, tudom, hogy ez a hely az ő gyereke. Tudom, hogy büszke arra,
amit megteremtett. Ezért védtem meg mindig, ezért dühödtem be mindig, ha meghallottam,
hogy valaki az apjáról pusmog. Eddig az
estéig még nem fordult elő, hogy falba ütköztem és a másik oldala a kettős
életéből az én életemnek a része lett. Átvágok az előtér fényes padlóján a recepciós
pulthoz, ami passzol a szürke márványhoz. Fényes, magas hátú, barna kanapék és székek
vannak tőlem balra, alattuk egy absztrakt sárgásbarnás színű szőnyeggel és egy tucatnyi
lógó izzóval fölötte. Az asztal elé lépek, és várok, hogy a csinos szőke a pult
mögött befejezze a hívást. Izgatottan int nekem, mert Cindy Newman nemcsak gyönyörű,
hanem egy angyal is. Olyan szinten gyönyörű, hogy más talán aggódna, hogy Kane szeme
megakad rajta, de tényleg nincs időm ilyeneken agyalni, és nem vagyok ennyire bizonytalan
magamban. Ha Kane Cindyt akarná, akkor birtokolná. Csak engem nem fog. – El sem
hiszem, hogy végre visszajöttél – mondja, amikor végre szabaddá válik. – Kane mondta,
hogy talán benézel.
– Tudta?
– kérdezem. Valószínűleg. Kane sem bizonytalan. – Tudta. Ez most… tudod… azt jelenti, újra együtt vagytok?
– Kane
és én sok minden vagyunk. Mi – tudva azt, hogy az asztal mögötti kamerán Kane egy
kicsit talán megszállottan néz, felpillantok a kamerára neki címezve, és hozzáteszem
–, bonyolultak vagyunk.
Nevet.
– Biztos vagyok benne, hogy hallotta ezt a választ, és te kimondottan tettél róla,
hogy így legyen. Ti ketten valami mások vagytok.
Fogalma
sincs. – Igen. Merre van?
– Az
irodájában. Javasolnám, hogy felcsörgök neki, de mindketten tudjuk, hogy amúgy is
bemész. Ennél nem vár kevesebbet.
Csörög
a telefonja, én pedig megkerülöm az asztalt egy folyosó felé, ami egy lépcsősorhoz
vezet. Kane szereti, ha emeletkülönbség van közte és bármilyen ellenség között.
Ezt tudom, ez tény. Ennyit elmondott. Nem szereti a liftet, ami a börtönévé válhat.
Az ő szavai, nem az enyém. Mert természetesen ő az apja fia, még akkor is, ha
100%-ig legitim volt, és mindketten tudjuk, hogy ez baromság, mindig célpont lesz.
Mindig az apja fia volt. Az anyja halála bizonyítja, hogy ez egy valós probléma.
Nem szeretem, hogy mennyire valós. Nem gondolok Kane-re sebezhetőként, de időnként
eszembe jut, hogy ő is emberből van, még ha én nem is érzem, hogy én az vagyok.
Elérem a lépcső tetejét és jobbra fordulok a folyosón. A városi titkárnője nincs
az asztalánál és újra emlékeztetem magam, hogy ismerem Kane-t. Ez szándékosan
történik. Ez az ember megpróbálja lehetővé tenni, hogy senki ne álljon az
utamba, és hogy úgy érezzem, mintha az enyém lenne ez az iroda, oly módon, ahogy
az övé. Hogy ide tartozom és hozzá. És a francba is, működik. Hiányzott az érzés, hogy ez a hely egy menedék,
még ha Kane nem is volt itt, mert ez a hely ő. Hiányzott minden alkalom, amikor
idejöttem, és elmeséltem néhány részletet arról az ügyről, amelyiken éppen dolgoztam,
amíg ő meghallgatott és meghallotta. Nem kopogok. Kinyitom az ajtaját, nekem háttal
állva találom, a városra néző ablakon néz ki, a drága szürke öltönye tökéletesen
illeszkedett a széles hátára. Ez a hely, minden precizitásával tökéletesen passzol
Kane-hez, és mégis valahogy az, hogy egy kartelt működtet, szintén passzol hozzá.
De az igazság az, hogy a veszély szele sugárzik róla, amit úgy visel, mint egy második
bőrt, csak még inkább vonzóbbá teszi számomra. Ez mindig is így volt. Valamilyen
szinten ezt ő is tudja. Tudom. Nem szeretheted Kane Mendezt és utasíthatod el ezt
a részét. Megfordul a belépésemre, a telefonja a fülénél, a meglepetés szikrája
lobban a szemében, ami gyorsan tiszta vággyá és elégedettséggé válik. Nem látott
a kamerán, nem tudta, hogy épp felfelé tartok, de akarta, hogy feltűnjek ma itt.
És én megadtam neki, amit akart. De nem is érdekel. A beszélgetőtársával spanyolul
beszél, és annyit kiveszek, hogy egy problémával birkózik, és nincs lenyűgözve.
Becsukom az ajtót, átvágok a szobán, és mire hozzá érek befejezi a beszélgetést.
– Probléma? – kérdezem. A szemei kissé összeszűkülnek. Még mindig meg van
lepődve, amit úgy értelmezek, hogy nem sok ember váltja ezt ki belőle.
–
Semmi, amit ne tudnék kezelni – mondja, de nem nyúl hozzám.
Ez
mindent elmond. Visszafogja magát, a világaink közötti fal jelen van, és ez felbőszít.
Az a fal mindig felidegesít. Ez azt jelenti, hogy a kartell üzleti tevékenységet
folytat, és ő benne van ebben. A kezemet a mellkasára teszem, eltávolítom a láthatatlan
védőréteget, amit közénk emelt. – Mondd el – sürgetem lágyan, a szemem találkozik
az övével, és amit találok azt vártam: a férfi, aki nem menekülhet az apja fia kapcsolatból.
– Kane...
– Ez
nem egy olyan dolog, amiről beszélünk Lilah.
– Nem
akarom, hogy ez így legyen. Nem ilyen módon.
Felemeli
az egyik szemöldökét. – Nem így van, Love
ügynök?
A
harag gyorsan eláraszt, keményen és gyorsan és megbököm a mellkasát. – Nem olyan
régen, eldobtam ezt a jelvényt. Meggyőztél, hogy vegyem vissza. Úgy sejtem, tudom,
hogy valami megváltozott azon az éjszakán, és most úgy érzed, mintha szükséged lenne
erre az elválasztó rétegre. Nos megkaptad. Mennem kellene. Egyértelműen elfoglalt
vagy. – Megpróbálok elfordulni.
Megfogja
a karomat és magához húz. – Ha azt mondanám neked, a kartell megölt valakit és nekem
az utóhatásokkal kell megbirkóznom, akkor mi lenne?
– Ha elmondanád? Ez egy rohadt teszt, Kane?
Így állunk?
– Válaszolj, Lilah!
– Azt
kérdezném, mit kell tennem ahhoz, hogy megvédjelek, és azt tenném. És aztán elfenekelnélek,
amiért egyáltalán belekeveredtél.
Elenged,
kezeit a csípőjére teszi a zakója alá. – Bassza meg!
Elfordul
tőlem az ablak felé, a feszültség végigfut a gerincén. Ez az erő és a hatalom embere
és most fel van zaklatva és szenved.
– Beszélj
hozzám, Kane – lépek mellé. Megdörzsöli az állát és rám néz. – Tudod, hogy van egy kötelékem, amit nem tudok
megszakítani.
– Család
– mondom.
–
Igen. A csodálatos család. Nem akarom ezt a szart a küszöbömön, és rohadt biztos
vagyok abban, hogy a tieden sem, de Mendeznek születtem. Mindig Mendez leszek.
– Tudom,
hogy ki vagy. Nem tudsz ettől megvédeni.
– Már
hogyne tudnálak, és meg is teszem.
– Akkor
kijavítalak. Nem tudsz megvédeni ettől a kapcsolattól, és attól, hogy te meg én
újra mi legyünk.
Újra
megfogja a karomat és hozzám lép, a lábaink összesimulnak, a hangja ellágyul – Szóval
ez az, amit csinálunk, Lilah, újra együtt vagyunk?
– Nem
tudom, mit csinálunk.
A
szemei megvillannak. – Akkor magam fogom megoldani a problémáimat. – Elenged. –
A magam módján.
– És
ez mit jelent?
– Tudod,
hogy mit jelent. Tudod mit csinálok, amikor a dolgok rosszra fordulnak. Megoldom
a dolgokat, Lilah.
Nem
a kartellről beszél. Arról beszél, hogy elásta a testet miattam. – Oldd meg velem!
– Amikor
úgy döntesz, hogy velem leszel, Lilah, mikor tényleg velem leszel, tudasd velem. Addig is, magam fogom megoldani.
– A telefonja csörög, és kihalássza a zsebéből. – Ezt fel kell vennem.
Ott
állok és hallgatom, és a francba is, nem csak hogy spanyolul beszél, hanem kódolva
is. Elkezdek azon agyalni, miért nem szereti a lifteket az irodája közelében. Elkezdek
róla, mint emberről agyalni. Leteszi, hozzálépek, a kezem a csípőjén a zakója alatt.
– Ki
lőtt le kit?
– Lilah...
– Francba
Kane! Ne zárj ki! Az emberek meghalnak a családodban. Az apádat meggyilkolták. Valaha
is belegondoltál már abba, hogy ez szaggat darabokra engem? A nyomorult neved? Nem
az, hogy ki, vagy mi vagy, hanem hogy meghalhatsz!
– Te
gyilkosokat üldözöl, Lilah. Azt hiszed, ez könnyű számomra?
– Ne
tereld vissza rám. Mondd el, hogy mi folyik. Ne akard, hogy behúzzak neked, hogy
kitaláljam, mert megteszem, és...
Megcsókol,
ezzel elhallgattatva, és nos, szép szóval kifejezve zihálva hagy, amikor azt mondja.
– Senki nem fog megölni, csak te.
– Ez
nem elég. Beszélj, Kane!
Az
álla megfeszül. – Vérdíj van a nagybátyám fején, és ha meghal...
– Te
öröklöd a kartelt.
– Bonyolult
lenne. Most gondoskodnom kell néhány dologról a te jelenléted nélkül, hogy megvédjelek.
– Megsimogatja a hajam. – Mi van az Esernyős Emberrel?
– Ennyi?
Mi történik az Esernyős Emberrel?
– Engedd
el, Lilah...
– Nem.
– Mi történt az Esernyős Emberrel?
Francba,
nem enged kibontakozni. Hidegen. Keményen. Ellentmondást nem tűrően. El kell engednem,
mert ismerem őt. Az, hogy most elkezdem nyomni, sehova sem vezet, és arra az egy
helyre kell fókuszálnom, ahol eredményeket kapok. – Esernyős Ember – ismétlem, tudtára
adva, hogy átengedem neki a gyeplőt és témát váltok. – Érthető okokból senkiben
sem bízom az igazságszolgáltatásból. Kölcsönkérhetem Jayt és néhány embert egy kis
megfigyelésre?
– Átküldöm
neked Jay számát, így meglesz a telefonodon. Most merre akarod? Szólok neki, hogy
menjen hozzád.
– Majd
lerendezem Jayt. – Megfogom a nyakkendőjét. – Csak kurvára maradj életben.
– Újra
itthon vagy, Lilah. Megmondtam neked, nem megyek sehová. – A levegő megáll a történetünkkel
és egymás felé hajolunk, de a rohadt telefonja újra csörög.
–
Vedd fel – mondom, a tenyerem a mellkasán. – Tüntesd el ezt a problémát. – Megcsókol.
–
El fogom. – Elutasítja a hívást, és küld egy üzenetet, és a telefonom azonnal jelez.
– Ez Jay száma. – A telefonja újra csörög. Mutatom neki, hogy vegye fel, és az ajtó
felé megyek. – Lilah – kiált utánam, ahogy a kilincsért nyúlok. Megfordulok, a kezét
a hallgatón tartja, de nem kell feltennie a kérdést. Tudom, hogy mit akar, és válaszolok,
mielőtt megszólalna. – A Purgatóriumban leszek. – A Purgatórium az irodám a lakásán.
A szemei felmelegednek erre a tudásra.
– És
visszatértem, Kane. – Ezzel kinyitom az
ajtót és elmegyek.
Köszönöm!
VálaszTörlésKöszönöm szépen
VálaszTörlésKöszi 🖐️😍
VálaszTörlés♥️♥️♥️
VálaszTörlés